Veolia rolt een ongekend sociaal beschermingsprogramma uit voor haar 213.000 werknemers wereldwijd

Veolia Cares

Het nieuwe programma "Veolia Cares" is ontworpen om een gemeenschappelijke basis van sociale bescherming te garanderen voor de 213.000 werknemers van Veolia, zelfs in landen waar dit niet wettelijk geregeld is. Het initiatief is ongekend in zijn reikwijdte en omvang en biedt iedereen toegang tot geboorteverlof, dekking voor gezondheidszorg en overlijdensdekking, ondersteuning van mantelzorgers en de mogelijkheid om één dag per jaar te besteden aan vrijwilligerswerk.

Veolia is wereldwijd de referentie in ecologische transformatie en een toonaangevend ESG-bedrijf. Het doet zaken aan de hand van een "veelzijdig prestatiemodel", waarbij evenveel belang wordt gehecht aan economische, ecologische, commerciële, sociale en maatschappelijke kwesties. "Veolia Cares" is volledig afgestemd op de maatschappelijke betrokkenheid van de Groep, die zich richt op het professionele en persoonlijke welzijn van haar medewerkers.

"Veolia Cares" heeft betrekking op alle werknemers van de Groep met een arbeidscontract voor bepaalde of onbepaalde duur, zowel degenen die dagelijks het dichtst bij het veld staan als degenen die op kantoor werken.

Dit baanbrekende programma, dat op een nooit eerder geziene schaal wordt toegepast in een bedrijf met een hoog aantal werknemers, pakt de geografische verschillen in sociale bescherming in verschillende sectoren aan, waaronder de milieusector, en zorgt ervoor dat alle werknemers een gemeenschappelijke basis van sociale bescherming genieten.

Estelle Brachlianoff, Chief Executive Officer van Veolia: "Bij Veolia zijn we ervan overtuigd dat het professionele en persoonlijke welzijn van onze medewerkers een van de sleutels is tot hun betrokkenheid. Zij zijn de belangrijkste drijvende kracht achter de prestaties en ontwikkeling van de Groep. Met dit in gedachten hebben we dit programma op een ongekende schaal uitgerold naar onze 213.000 medewerkers en dit op 5 continenten. In de komende jaren zullen de uitdagingen van de ecologische transformatie steeds groter worden en het is dankzij de kracht, solidariteit en inclusiviteit van onze medewerkers dat we deze uitdagingen het hoofd zullen kunnen bieden".

"Veolia Cares" is een aanvulling op de andere prestaties van de Groep op het gebied van sociale prestaties, zoals de betrokkenheid van 89% van de werknemers en het aandelenbeleid voor werknemers, die in januari 2023 de grootste aandeelhouder van Veolia zullen worden.

Lees het voortgangsrapport over het veelzijdig prestatiemodel van Veolia online.