Samen de uitdaging van ecologische transformatie aangaan

VANDAAG begint de bouw van de wereldkampioen van de ecologische transformatie!

VEOLIA VERSTERKT HAAR AANWEZIGHEID IN BELGIË DOOR DE INTEGRATIE MET SUEZ

Met de overname van Suez versterkt Veolia haar portefeuille van activiteiten en biedt zo de meest uitgebreide waaier van milieudiensten aan

Brussel, 25 maart 2022 – Veolia Belux kondigt de integratie aan van haar activiteiten met die van SUEZ België, na de bevestiging van de toenadering tussen Veolia en SUEZ in januari jongstleden. De complementariteit van hun expertise over de hele waardeketen stelt Veolia in staat haar klanten te ondersteunen en innovatieve gezamenlijke projecten te ontwikkelen die het hele spectrum van milieuactiviteiten bestrijken, namelijk water, energie en afval.

Veolia's geïntegreerde dienstenaanbod komt tegemoet aan de wens van Belgische bedrijven en overheden om te evolueren naar een steeds meer circulaire economie, om hun CO2-voetafdruk te verkleinen en om meer lokale energie te produceren in de evolutie naar een grotere energieonafhankelijkheid. Veolia, vooral actief op het gebied van energie en water,  voegt dus aan haar activiteiten die van Suez toe op het gebied van de inzameling en sortering van afval en de recyclage en valorisatie ervan.

"De oprichting van de referentie in de ecologische transformatie is een doorbraak voor de milieu dienstensector. Veolia wil de katalysator zijn van oplossingen voor ecologische transformatie en een betrouwbare partner voor publieke en private klanten om te reageren op de klimaatcrisis," aldus Antoine Frérot, voorzitter en CEO van Veolia. “In de huidige complexe mondiale context zijn de teams van Veolia meer dan ooit gemobiliseerd rond onze primaire missie: milieu- en energie oplossingen bieden om op verantwoorde wijze te voldoen aan de vitale behoeften van mensen en te blijven bouwen aan een duurzame toekomst."
Antoine Frérot
Nicolas Germond, CEO van Veolia Belux: “Ik ben verheugd bij te dragen aan de groei van de Veolia-groep! De perfecte complementariteit van onze activiteiten in België maakt van de integratie met SUEZ een ongekende opportuniteit. Onze klanten, of het nu gaat om grote steden of gemeenten, grote industrieën of kleinere bedrijven, hebben ons nodig om te transformeren. Veolia is nu in staat op grote schaal en in het hele land geïntegreerde, innovatieve oplossingen aan te bieden.”
Nicolas Germond

Beter reageren op de klimaatcrisis

In het licht van de klimaatuitdagingen is het van vitaal belang innoverende en concrete oplossingen te ontwikkelen die het effect van menselijke activiteiten op het milieu verminderen. Veolia wil haar klanten helpen deze overgang te beheren door meer lokale milieu oplossingen aan te bieden, zoals afvalwaterbehandeling, inzameling, sortering en recyclage, energie-efficiëntie in gebouwen, het beheer van de watercyclus, industriële reiniging, enz. "Een industriële klant heeft bijvoorbeeld energie en water nodig voor zijn activiteiten. Zij willen ook hun processen optimaliseren en hun energie- en waterverbruik beheren. Zij produceren afval, dienen dat in te zamelen en te recycleren, en dienen ook hun CO2-uitstoot te beheren. Veolia zal hen nu kunnen ondersteunen in alle aspecten van hun milieu-impact," legt Nicolas Germond uit.

Het nieuwe Veolia Belux in enkele kerncijfers:

• 4.200 medewerkers

• Omzetcijfer: 800 M €