"Women @ Work": En als onze beroepen ook voor vrouwen toegankelijk zouden zijn?

7 march 2018
women at work
Op 24 april vindt de derde editie van "Women @ Work" plaats op de site van de slachthuizen in Anderlecht, een evenement specifiek gewijd aan vrouwen om hen beroepen voor te stellen die over het algemeen als "typisch mannelijk" worden beschouwd.

Veolia omringt zich met bedrijven uit de private en publieke sector. Ze organiseren een “ontdekkingsdag”, willen hun beroepen onder de aandacht te brengen van meisjes, jonge vrouwen en vrouwen die zich willen omscholen. Het doel van Veolia is om bedrijven en vzw’s samen te brengen op de site van de slachthuizen van Anderlecht om carrièremogelijkheden voor te stellen en vrouwen aan te moedigen zich kandidaat te stellen voor een van hun boeiende jobs, vaak uitsluitend beschouwd als een “mannenberoep”.

Dankzij de steun van de culturele vereniging Cultureghem verankerd op de site van de slachthuizen, zullen animaties worden gepland voor de kinderen en zal een maaltijd worden aangeboden, op basis van het wekelijkse concept van “barratoir”.

Vrouwen, ambassadeurs van de verschillende bedrijven, zullen die dag aanwezig zijn om hun respectievelijke programma’s toe te lichten en vragen van bezoekers te beantwoorden. Gedurende de dag zullen verschillende rondetafelgesprekken worden georganiseerd.

Praktische informatie:

Contact presse : comm.belux@veolia.com
Locatie: op de site van slachthuizen van Anderlecht (24, Ropsy Chaudronstraat in 1070 Anderlecht - Metro Clemenceau)
Datum en uur: dinsdag 24 april 2018 van 9.00 tot 15.00 uur

Programma:
  • Aanwezigheid van bedrijfsambassadeurs
  • Rondetafelgesprekken georganiseerd tussen 11u30 en 14u
  • Animatie voor kinderen de hele dag
  • Maaltijd aangeboden voor 5 € tussen 12.00 en 14.00 uur